15 comments

Guest's picture
Guest

The eyes will get stolen...and probably the tree will get damaged in the process.

sirvan's picture
sirvan
29870 pencils

Cute.

+++

"I love some things, and don't love some other things."

Guest's picture
Guest

Yeah, the idea probably sounded great in a meeting, but I don't think it hits the mark. The tree seems a little awkward not sad, which would've been the right emotion. Hard to control a tree though. haha It actually creeps me out in a little kid afraid of clowns kind of way.

ackattak's picture
ackattak
396 pencils

Uhhhh. I hate it when interesting street art gets co-opted for crap like this.
This idea is COMPLETELY RIPPED OFF.

http://www.woostercollective.com/2008/07/fresh_stuff_from_filthy_lucre...

A. J. SMITH's picture
A. J. SMITH
2834 pencils

I don't think this is as good as it could have been. How many cars going past will read the message? If there was a bigger sign it'd be better.

Guest's picture
Guest

What a ripoff

Guest's picture
Guest

Can you say Geico?

Guest's picture
Guest

yes, the eyes will get stolen, as the idea was itself :(

they ripped-off the idea and yet they got it posted here as if they were "creative people"!!!!

what a shame!

Guest's picture
Guest
Guest's picture
Guest

não acho que seja uma "chupada".

eles se utilizaram de uma idéia artística para obter uma finalidade publicitária. seria como usar uma imagem da mona lisa para fazer propaganda de um motel. acho que é válido,

solino

Guest's picture
Guest

então quem é o pai da idéia?

Guest's picture
Guest

"as ideias vêm de deus." - albert einstein, o ateu.

só pra explicar melhor o q eu disse: a publicidade não é "arte", é "técnica", com finalidades mercadológicas. ela se apropria do q existe no imaginário das pessoas para "ganhá-las" para a causa do cliente. então, acho absolutamente normal, salutar e eficaz q o publicitário se aproprie de uma ideia do mundo real (arte, inclusive) para conseguir associar o seu produto a um sentimento q já esteja na cabeça do público-alvo. por ex. parafrasear uma cena de um filme clássico de amor para vender chocolates no dia dos namorados. isso não é plágio: é propaganda.

já se o sujeito "se inspira" em outro comercial, e cria um slogan, digamos, "o primeiro caminhão a gente não esquece", isso não é propaganda: é plágio, pq ele não se apropriou de algo do mundo lá fora e sim de outro trabalho publicitário. isso chama-se chupada, canudinho, ripoff etc.

nesse trabalho específico, os criativos se apropriaram de uma street-art, que não é propaganda, para associar ao produto "adote o verde", utilizando aquela arte não de maneira provocadora, mas vendedora. propaganda da melhor qualidade, portanto.

quem o pai da ideia? qual ideia? a artística ou a publicitária? se for a publicitária, é só ver a ficha técnica.

solino

Guest's picture
Guest

Cute!!

Guest's picture
Guest

First of all, I live in Natal, the city where this ad is, and the eyes weren´t stolen till now, one month and a half later.
Then, people on the streets are all sayng it is just cute. The action goes straight to people´s heart (including mine, since the first time I saw). For me, a journalist who cares to a healthy enviroment, this action is fun and has a good purpose behind it. Although, it is a good urban art intervention. That´s it.
Rosilene Pereira - rosilenews@hotmail.com

bryan9's picture
bryan9
110 pencils

Does the real artist know you guys are using his work?

Log in or register to post comments